02 juni 2012

Drukke week

Als je een hele drukke, volle week achter de rug hebt, schrijf je niet zoveel. Dan ben je zo druk met van alles, dat je maar door blijft gaan, amper tijd om even te zitten. Geen tijd voor bespiegelingen of consumindernieuws.
Maar je kunt ook druk zijn met leuke dingen. Woensdag ben ik de hele dag met manlief met de vrachtwagen mee geweest. Hij had een mooie rit naar Belgie. Hij moest iets brengen naar Heist op den Berg, nabij Antwerpen. Afgelopen week had 4 werkdagen. Toch heeft hij toch nog 44 uur gewerkt. Lange dagen dus. Ook de dag die ik mee was. Twee foto's van onderweg en tijdens het werk;

Lossen via het dak van de oplegger.
Donderdag heb ik de hele dag cursus gehad vanuit mijn werk. Het ging over actie en reactie in communicatie. Wat doet jouw communicatiestijl met de ander? Hoe kun je anders communiceren voor meer effect bij/met de ander? De roos van Leary is een model waarin dit uitgelegd wordt. Dit is uitgelegd, bij jezelf getest en met elkaar geoefend. Die test gaf mij weer een zo'n breed beeld van mij dat ik er nog niet mee uit de voeten kan. Moeilijk om mijn stijl erin te herkennen.

Vanmorgen zijn we rond half 9 begonnen met het omzagen van de grote conifeer achter ons huis. Veel hoef ik daar niet over te vertellen, de foto's spreken voor zich.
Ik heb wel bewondering hoor, voor de held die dit heeft aangedurft!

Smiddags heb ik nog gewerkt, dus de laatste stukken omzagen van de boom heb ik niet gezien. Toen ik thuis kwam, was de boom om, de losse rommel opgeruimd en veel meer ruimte en licht in de tuin. Het grote afval ligt er nog wel, dat gaat volgende week weg. Coniferenhout is niet bruikbaar voor de open haard.
De ene buurman heeft de hele dag geholpen, de andere buurman kwam later ook helpen. Leuk, zo krijg je goed kontakt met je buren. Met die ene buurman hebben we al langer contakt, omdat we allebei tegelijk aan het verhuizen en klussen waren. Met die andere is misschien vanmiddag een eerste goede aanzet geweest? Samen aan t werk schept een band.

Morgen is er nog weinig kans tot uitrusten en bijkomen. We gaan dan naar de belijdenisdienst van een meisje van 19. Voor mij is dit voor het eerst. Ik heb dat nog nooit gezien of meegemaakt. Bij ons in de kerk dopen we nadat de (jong-)volwassene een keuze voor God gemaakt heeft. Ook altijd heel bijzonder om te zien en mee te maken. Ik ben benieuwd naar de dienst van morgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten