05 januari 2018

Het nieuwe jaar, voorjaarskriebels.

Het nieuwe jaar is al weer 5 dagen oud! Manlief en ik zijn allebei sinds iets voor Kerst al vrij. Heel fijn! Soms gebruik je een paar vrije dagen om lekker te luieren, soms om even door te pakken. De laatste dagen hebben wij flink doorgepakt. Wat hebben we al weer veel gedaan. Het lijkt wel of bij ons de voorjaarsschoonmaak al begonnen is! De voorjaarskriebels zijn begonnen.

Kerstgoed opgeruimd. Als je dat gedaan hebt zie je ineens op de lege plekken het stof liggen, dus alles weer helemaal afgenomen, ramen gelapt. Wat planten weggedaan die echt niet mooi meer waren, maar ik al jaren in toch leven had gehouden. Ook heb ik wat van die neerzetdingetjes in een doos gedaan voor de kringloopwinkel. Is er ook weer eens ruimte voor iets "nieuws".

De volgende dag hebben we bedden omgeruild; dochter had een tweepersoonsbed achtergelaten om hier nog te bewaren. Maar het is niet goed voor het matras om deze minstens een jaar lang schuin tegen een muur te zetten. Zeker dit matras niet. Dan is het beter om het plat op het bed te leggen en er dan maar in de weekends er iemand op te laten slapen. Maar ja, dat betekende eerst een 1 persoonsbed afbreken, het 2 persoons weer opzetten. En die moest van de zolder komen. Voor het 2 persoonsbed had ik nog geen hoeslakens en matrasbeschermer, dus die moesten wel gekocht worden.
Dat gedaan hebbende was er weer een hoek vrijgekomen om de spelletjeskast te verplaatsen en alle puzzels. Manlief heeft een leuke verzameling Jan van Haasteren puzzels. Er is geen spelletje of puzzel weggedaan, maar nu het anders staat oogt het veel ruimer.

Gisteren kreeg ik een prachtige Tiffany hanglamp van mijn vader!
Al eerder had ik twee wandlampjes van mijn moeder gekregen in dezelfde stijl. Nu de hanglamp er bij. Ik ben er zo blij mee!

Op de foto lijkt het of er een te felle lamp in de wandlampjes zit, maar met het blote oog lijkt het anders. In het raam hangt een mozaiek met tiffany. Ook weer in dezelfde stijl.
Ik heb geen idee of het een kostbaar iets is als je het zou moeten kopen. Voor mij is het kostbaar omdat het iets moois is uit het ouderlijk huis. (Oke, de raamhanger kocht ik op de rommelmarkt voor 15,-)
En mijn pa is op zijn beurt weer blij met de hanglamp die hij weer van zijn andere  dochter kreeg. Want de lamp die daar nu hangt past daar echt goed. Sluit mooi aan bij zijn andere inrichting. Mooier nog als de tiffany lamp, als ik dat zo mag zeggen. Dat is nog eens consuminderen, ik blij met een gekregen lamp, pa blij met een gekregen lamp en mijn zus blij met een weggeven lamp.

Vandaag zijn we bij de opticien geweest voor nieuwe brillen. Zelfs met wat vergoeding vanuit de zorgverzekering blijft t een duur grapje. (of onze eisen zijn zo hoog, dat zou ook maar zo kunnen)

Na het weekend gaan we allebei weer aan het werk. Manlief maandag al. Ik begin dinsdag weer, met maar liefst 3 overleggen op 1 dag! Misschien ga ik maandag met manlief mee met zijn nieuwe vrachtwagen. Er zal vast veel te zien zijn onderweg. Zeker nu er veel hoog water is overal. Toen er zo veel sneeuw lag kon ik niet mee, had ik de griep. Dus heb ik zijn nieuwe vrachtwagen nog steeds niet van dichtbij kunnen bekijken. Het is fijn dat zijn werkgever toestaat dat partner mee mag rijden. Er is vaak zo veel te zien onderweg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten